mandag 31. august 2015

Innholdet som bedrifter deler i sosiale medier er for dårlig

De største selskapene er flinke til å bruke sosiale medier, skrev DN i helgen. Karl Oscar Strøm i Nordnet peker på at sosiale medier er en god kanal for å kommunisere med kunder, samarbeidspartnere, media og andre interessenter.

- Tilstedeværelse i sosiale medier er etter vår mening en nødvendighet i dagens åpne samfunn der en betydelig andel av kommunikasjonen finner sted over slike plattformer. I Nordnet er både selskapet selv og flere talspersoner aktive brukere av disse plattformene. Sosiale medier er kommet for å bli - og det vil bare bli viktigere og viktigere å være til stede her, sa Strøm.

Man må imidlertid produsere innhold som engasjerer - både i og utenfor arbeidstid. I en undersøkelse sier over halvparten av norske beslutningstakere at de er mest mottakelige for bedriftsrelatert informasjon i sosiale medier på ettermiddagen og kvelden. 1 av 3 har heller ikke tilgang til å bruke sosiale medier i arbeidstiden.

Kilde: DN.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar