Brukere av sosiale medier har blitt viktige spillebrikker for avisene. Ifølge medieforsker Arne Krumsvik (1852 følgere) hjelper de avisene å nå ut med innholdet. Tall fra TNS Scores viser at to prosent av trafikken til VG, Dagbladet, Aftenposten, DN, NRK og TV 2 kom fra Facebook i uke 4.
VG oppmuntrer journalistene til å bruke ti prosent av arbeidstiden på sosiale medier. I tillegg har frontsjefen til enhver tid ansvar for at alle nyheter som publiseres på nett, også deles her.
Social Media Tracker-undersøkelsen fra 2013 viser at mens åtte prosent av befolkningen bruker Twitter daglig, oppdaterer hele 67 prosent seg på Facebook. 23 prosent svarer at Facebook er det viktigste mediet å følge med på for å holde seg oppdatert på nyheter, mot fem prosent på Twitter.
Kilde: DN.no
VG oppmuntrer journalistene til å bruke ti prosent av arbeidstiden på sosiale medier. I tillegg har frontsjefen til enhver tid ansvar for at alle nyheter som publiseres på nett, også deles her.
Social Media Tracker-undersøkelsen fra 2013 viser at mens åtte prosent av befolkningen bruker Twitter daglig, oppdaterer hele 67 prosent seg på Facebook. 23 prosent svarer at Facebook er det viktigste mediet å følge med på for å holde seg oppdatert på nyheter, mot fem prosent på Twitter.
Kilde: DN.no
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar