mandag 15. september 2014

- Trykkekutt i 2018

Den store disruptiv-guru Clayton Christensen var på NTNU nylig, og i en reportasje i DN nevner han at avisene er det beste eksemplet på et «forstyrret marked» i dag, og han hadde ingen fredning på bransjen. Han sier at dersom markedslederen skal klare å opprettholde suksessen må den selv utvikle en løsning som kan angripe kjernevirksomheten nedenfra – det vil si på dem som er ikke-brukere eller lavbrukere.

VG har lykkes fordi man klarte å skape noe ved siden av den klassiske VG. Finn har lykkes fordi man har klipt snoren til slik det var i gamle dager. Men om man ser på «papir først» fordi man tjener penger der og all nettvirksomhet som underordnet geskjeft, så kommer man galt ut.

Hva om man begynte med å stille spørsmålet: Vi slutter å trykke i2018. Hva må vi gjøre for å få til noe stort innen den tid? Har vi penger, teknologi og kunnskap til det?

Kilde: Journalisten.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar